Encyklopedie Who is who? Potřebujete si kupovat sebevědomí?
Asi se Vám také stává, že se občas někdo ozve s nabídkou, kterou během telefonního rozhovoru s minimem dostupných informací nedokážete vyhodnotit jako přínosnou ani naopak. Můžete zvolit strategii ignorování všech nabídek, ale pak hrozí, že minete třeba zajímavý business. Nebo můžete jako já, stanovit si kolik času jste ochotní nějaké nabídce věnovat, kolik času dáte protistraně na to, aby vás přesvědčila.
Na začátku týdne mi jedna taková “nabídka” přišla. Konkrétně, že jsem byl někým doporučen do encyklopedie Who is who v České republice a jestli prý mám půlhodinku na schůzku s redaktorem encyklopedie. Protože nabídnuté místo schůzky (v telefonu označeno jako sídlo redakce) mám 5 minut od domu, svolil jsem s tím, že si vyslechnu podrobnosti.
Hned po položení sluchátka jsem samozřejmě začal hledat na Internetu, o co že to vlastně jde. Mimojiné jsem si přečetl nějaké zkušenosti se zápisem do encyklopedie z druhé ruky a prolétl “oficiální stránky” vydavatele - www.whoiswho-verlag.cz. Každý ze zdrojů sám o sobě by mě donutil zbystřit, takto jsem měl vpodstatě skoro jasno, že jde o trik, jak draze prodat věc, která se tváří prestižně a luxusně.
Následující den jsem se vydal na schůzku, už jen kvůli zajímavému námětu na článek sem na blog. Nezávaznost mé přítomnosti jsem ještě umocnil velice neformálním outfitem - kraťasy, tričko, kotníkové ponožky. S panem redaktorem, říkejmu mu třeba tajemně pan M., jsem se měl sejít v recepci velké kancelářské budovy. Už u dveří mi bylo divné, že mezi ostatními nikde nevidím logo vydavatelství. To se záhy vysvětlilo. Poté, co mě pan M. oslovil s otázkou, zda se nejmenuju tak a tak a jestli nemáme schůzku, jsme se z recepce přesunuli do “zasedačky”. Pravděpodobně tato kancelářská budova umožňuje i hodinové pronájmy místností pro podnikatele, kteří potřebují s klienty jednat pouze velice zřídka. Každopádně, nazývat tohle redakcí?
Tam jsem si poslechl vyprávění o encyklopedii, že se snaží zachytit lidi z různých oborů - vědce, herce, sportovce, polititky, majitele firem atd. a jak je cílem skrz tu encyklopedii umožnit těm lidem mezi sebou komunikovat. Že je kniha vázána v pravé kůži a pozlacena 24 karátovým zlatem. Na to dal pan M. slovo mě, jestli se chci na něco zeptat a tak. Pochopitelně chtěl, zeptal jsem se hned kolik ta encyklopedie stojí. Chvilku opakoval fráze o tom, jak je užitečná a pozlacená, a uzavřel to větou: “stojí včetně doživotního přístupu do naší on-line databáze osobností 14.500,- to je prostě fakt.” Na to jsem mu řekl, že já vzhledem ke svému oboru, jsem k tištěné publikaci dost skeptický, že si nikdo nebude číst o někom, koho nezná a tedy, že mě díky jejich encyklopedii těžko osloví nějaký šéf firmy kvůli tvorbě stránek. Nemluvě o tom, že jsou v tomhle oboru důležité reference a ty z encyklopedie zákazník nevykouká. V duchu jsem si říkal, zda mám argumenentovat projektem LinkedIn, které je svým způsobem také takovou encyklopedií Who is Who, navíc stále aktuální, “bez hranic”, mnohem podrobnější, na moderní platformě a… ano, zcela ZDARMA. Nakonec jsem si to v zájmu ušetřeného času nechal pouze pro sebe.
Nicméně další má otázka byla, kdo mě doporučil. Následovala naprosto mlžící odpověď, že pan M. nebyl před schůzkou u počítače, takže to z hlavy neví. Ale že z 90% to byl někdo z osob v encyklopedii, 10% je z rešerší.
Nakonec jsem mu ve zkratce řekl i další důvody, proč mi to přijde pro mě zbytečné. Jednak v blízké budoucnosti (snad) získání vysokoškolského titulu, a tím změna životopisu, která by se ale nestihla promítnout do uzávěrky edice, kterou bych pak obdržel. A také v 26 letech psát biografii, byť dlouhou pár odstavců… na to zkrátka ještě mám čas.
Od chvíle, kdy jsem se zeptal na cenu a kdo mě doporučil pan M začal tušit, že u mě nepochodí, nabrala schůzka rychlý spád a bylo evidentní, že jí pan M. nechce prodlužovat víc než je nezbytně nutné. Rozloučili jsme se s tím, že mi dal vizitku, ať se ozvu, pokud bych si to rozmyslel. Ač to rozhodně nehrozí, vizitku jsem si ze zdvořilosti vzal…
Plusem bylo, že schůzka nakonec netrvala avizovanou půlhodinu, a že už za čtvrt hodiny jsem byl na cestě domů a spřádal v hlavě věty do tohoto článku. Setkal se někdo z Vás se stejnou nabídkou? Jak jste reagovali? Je někdo z Vás v encyklopedii Who is Who? Pochlubte se v diskuzi pod článkem…



komentáře: 69, Comment or Ping
doc. bubák
Jen potvrzuji tento názor autora tohoto článku a je mi s podivem, že mne oslovil jakýsi redaktor který mi vysvětloval ohromné výhody a reprezentativnost publikace vyrobené ve Švýcarsku při čemž věděl a já jsem mu jasně sdělil, že jsem zaměstnancem státu s brutto 22000,-Kč měsíčně, že si asi těžko koupím a navíc budu rozdávat publikaci za 14500,-Kč v tom nejjednodušším vydání. Pěkný den všem čtenářům přeje doc. Bubák.
Říj 2nd, 2008
Jan Zyder
Autorovi tohoto článku děkuji za velmi cenné informace. Byl právě rovněž kontaktován tajemnou paní asistentkou s oznámením, že mně někdo doporučil. A zachoval jsem naprosto stejně, jak je popsáno v článku výše
Díky tomu se mohu vyvarovat ztráty drahocenného času a zabývat se plodnější činností.
Led 29th, 2009
Jan Bűrgel
Jsem laik který publikoval několik vědeckých článků na théma přirodní hybridisace lomikamenů, toto théma je mým zájmem. Vlastní publikace byla pro mne velmi obtížná ale zároveň natolik povzbudila mé sebevědomí že nevidím důvod proč vysvětlovat kdo jsem. Byl jsem vícenásobně kontaktován redakcí Who is Who.
A mohu jen říci já jsem já a obchod je jen obchod.
Jan Bűrgel.
Úno 11th, 2009
tangerine
Je to naprosto úžasná věc. A jestli chcete vědět víc,napište, vysvětlím vám,proč.
Úno 11th, 2009
tangerine
Snad jste mi to nezbaštili……?Málem jsem se tam nechala zaměstnat. Jenže hraju fair-play….mají smůlu.:(
Úno 11th, 2009
Looky
2Tangerine: klidne napis nejake detaily:) urcite by to zajimalo vice lidi, treba jake podminky (provize) maji dealeri za “loveni dusi” do “encyklopedie”…
Úno 11th, 2009
Ing.E.Thomas Csc.
Nevím,kdo popisuje kritiku na Whu is Whu.Opoměl uvést,že zápis do knihy je zcela ,ZDARMA a není zpoplatněn.Osobně jsem se zůčastnil pohovoru s redaktorem.Koupil jsem si dvě tato knihy,které jsem věnoval svým potomkům,při rodinné příležitosti.Ale to není předmětem.Podstatné je,že jsem nebyl nucen,k žádné investici a chápu,že když chci tuto knihu vlastit a mít v rodinné knihovně,(pokud nějakou mám,že),musim si jí koupit.Ale je to mé a jen mé dobrovolné rozhodnutí.Samozřejmě,od koho jsem byl doporučen,jsem se nedověděl a ani nepátral.Někdo si raději koupí ekologická kamna,druhý zase …Spočítal jsem si,že při nekoupi 1krabičky cigaret mám 1 knihu uhrazenu za 10měsíců.Jako OSVČ jsem si knihy odepsal z daní a kvalitní biodrafii ,jak by řekl kamarád Přemek, mám,,ZADARMO.Omluvte má čeština s pozrdavem.Ing.E.Thomas Csc
Úno 13th, 2009
Looky
Je pravda, ze moznost bezplatneho zapisu panem “redaktorem” zminena byla, ale temito zapisy delate vydavateli spise sluzbu - ma cim vyplnit misto mezi “placenymi” zapisy. Z tech par (pokud si dobre vzpominam) radku bezplatneho zapisu, se o vas nikdo krome jmena nic nedozvi, i kdyby informace o vas hledal prave v teto knize.
Zijeme v relativne svobodnem svete, kazdy at si kupuje, co uzna za vhodne. Nicmene prirovnanim k nakupu cigaret jste mi jen potvrdil, jak zbytecny nakup teto publikace je. A odepsanim z dani bych tu radeji neargumentoval, nevim, co na teto publikaci vam pomuze k “dosažení, zajištění nebo udržení příjmů”, budte rad, ze za vami neprisla kontrola z FU.
Úno 13th, 2009
Mgr.Anna J.Karešová
Diskuze na toto téma,je více ménězajímavá.Záleží však na úhlu pohledu.Jelikož mám dobrou zkušenost s Who is Who,z předcházejících let a jsem majitelkou dvou vydání,po sobě jdoucí v kožené vazbě s třístranou ořízkou.Tím nechci argumentovat,že je kniha lacinná,ale co kvalitního je levné.Dnes je cena tato a za dvacet,padesát let je několikanásobně jiná.Investice do knih je a bude vždy zajímavá.Nechci a ani mi nepřísluší srovnávat,stím,či oním.Deset osobností a každá má jiný názor.Ale je jasné,že pracovník s příjmem 22000,-tis.bruto je rád,že je rád a také asi v životě, toho moc nedosáhl ani nevytvořil žádnou samostatnou publikaci,či práci,čím by se mohl v knize prezentovat.Také si zcela jistě si knihu nekoupí řidič nákladáku,neb nebude osloven ani doporučen.Tuto knihu nelze koupit v žádném knihkupectví.Slouží více méně, pro užší společnost,ve které se člověk pohybuje.A hlavně prezentaci.Tuto filozofii,asi málo,kdo pochopí a je to pro společnost velká škoda.Mgr.Anna J.Karešová
Úno 13th, 2009
Ing.E.Thomas Csc
Vážený pane Looky,jak si říkáte,nebudu,dál komentovat,ale já mam u své bigrafie,a další ostatní uvedenu e-mail adress a tel.číslo.pokud se chcete více o mě,má práci a podnikaní, dovědět stačí zavolat,nebo poslat e-mail.Ja tento nakup nepovažuji za zbytečný,ale komu ano,je dobré,že nekoupil,a zbytečně usedal na knihu prach.Ano tato kniha mi nezaručí ,prosperitu,ani příjem o to vše jsem se musel postarat sám a proto si možno mohu dovolit knihu vlastnit.Pokud jde o FU,vynaložím na párty pro zvané daleko více,na to jednou do roka je narok,i na zakoupení prezentačních knih.S pozdravem Ing.E.ThomasCsc
Úno 13th, 2009
Looky
Pane Ing. E.Thomas CSc, napiste mi prosim vice o vasi praci a podnikani. E-mail, ktery jste zde uvedl jsem totiz na internetu nasel ve vsemoznych souvislostech, ale se jmenem Thomas ani zminenymi tituly to nebylo.
Ad FU) sam jste napsal, ze jste knihy dal svym potomkum, takze naklady souvisejici s podnikanim to evidentne nebyly. Ze je uvadite do nakladu a porusujete tim umyslne zakon je vase vec, ale prosim nechtejte tvrdit, ze je to tak vporadku.
Pani Mgr. Karesova, ze tuto “filozofii” pochopi malo lidi, je skoda tak maximalne pro dealery encyklopedie, ktere mi retorikou mimochodem dost pripominate (”v kožené vazbě s třístranou ořízkou”?? takove obraty a detaily snad nikdo krome prodejcu encyklopedie nemuze pouzivat). Investice do knih urcite zajimave jsou, ale do opravdovych knih, starych rukopisu, omezenych edic, rucne delanych publikaci apod. ne do placeneho “katalogu”, byt je v kuzi a vykladany zlatem. Kazdy sebemensi clanek venovany nekomu v novinach (nebo na Internetu) mi prijde prestiznejsi nez par odstavcu v teto verzi “Who is who”. Kolik lidi cte noviny a kolik si poridi a CTE!!! tuto encyklopedii? Velky rozdil, ze?
Úno 13th, 2009
Ing.E.Thomas Csc
Pane Looky,já netvrdím,že je vše vpořádku,to nebude nikdy.ja jenom tvrdím,že je dobře,že některí lide na něco dosáhnou a jiné zajímá kolik ztoho má dealer,ja to nezkoumal a je mi zcela jedno,kolik.Jako prodejce drog,taky neni vpořádku a jedni kupují a druhý prodava,ale to nesrovnatelné,protože prodej knih a nakup je legalni a neni rozhodujici jak použiji,či jako dar,nebo pro listovani,či radost vlastnictví..Sbohem a vše dobré.E:T
Úno 13th, 2009
Ing. Míra Ph.D.
Mám aktuální zkušenost a není vůbec rozdílná od autorovy. Když už tady padají slova o kvalitě. Redaktor mi na dotaz, jak vysoký je náklad odpověděl 5 tis. kusů. Myslíte, že je to opravdu kvalitní encyklopedie, jestliže se dostane do rukou pouze těch, kteří jsou v ní uvedeni? Nejsem znalcem knižních pultů, ale počítám, že ji těžko někde najdete. Pro mě je to publikace pro publikaci a přinejmenším zajímavý bussines pro redakci
Abych se vyhnul komentářů Mgr. Anny, jsem vědeckým pracovníkem na univerzitní půdě s každoroční publikační činností. Nemusím být součástí takového podvodu, jako je Who is Who. Přeji hezký den
Bře 15th, 2009
Jirka
Zdravím, do Who Is Who jsem se nechal zapsat, zrejme na mne dostali kontakt z nektereho z publikovanych clanku na konferencich nebo v casopise. Rozhodl jsem se, ze 15 minut casu tomu venuji, napsal jsem to na netu, poslali mi heslo ke korekture a minimalne 2x to vyslo ve Who Is Who in Science and Engineering (penez si vazim vice, nez abych si kupoval zlate stranky v kuzi - doma to nemam). Podle Wikipedie by to melo byt dobre - pouzil jsem to do CV kdyz jsem hledal praci - a dostal jsem ji, ale nemyslim, ze kvuli Who Is Who. Vzhledem k tomu, ze z lidi v CR, kterych si opravdu vazim nebyl v ceske edici nikdo, tak mi uroven publikace prijde prinejmensim pochybna (lehce narcisni otec mi koupil vytisk se svym vlastnim zaznamem k vanocum).
Ke komentarum, ze kniha slouzi k prezentaci a uzke spolecnosti - s tim souhlasim, k cemu jinemu by byla - koupim si ji a kdyz prijede babka s dedkem z Chrastu, tak jim ukazu, ceho vseho jsem dosahl. Nicmene si nedokazu predstavit, ze bych mel podnik a potreboval schopne lidi a hledal je v Who Is Who.
Dobrej je ten E.T. nade mnou - nejak jsem si myslel, ze E.T. volal domu, ne ze pise na blogy jake ma tituly…
Kvě 20th, 2009
O.H.P.S
Dobrý den všichni normální lidé. Rád řeknu svůj názor. Byl jsem také osloven. Řekl jsem to pár přátelům a ti se mohli strhat smíchy. Že bych se v takové publikaci objevil. To prej by si ji už jenom kvůli mě koupil snad celý národ. Třeba i ve třech exemplářích. Nepamatuji moc, ale rozhodně trochu víc, než je zdravé. Vím něco o této “knížce”. Byla to za “první” republiky společenská publikace. Taková informační. Hrála i svou určitou roli. Teď? No? Na to zde není dost místa, času, atd. Mohu však povědět, že se v ni nacházeli kdysi opravdu skutečně, lidé, kteří něco znamenali. Ale i tací, kteří za “své prachy” chtěli něco znamenat. Nejsem totiž trochu domorodec. Doba je jiná a já jaksi upouštím od jakýchkoli společenských diskusí. Nekončí totiž dobře. Dle mého soudu, v této zemi žije tolik důležitých a významných osobností, že jsem vyplašen z toho, když se podívám na “sčítání lidu” kterékoli doby. Tolik lidí? V tak malé zemi? Ovšem vše je možné. Viděl jsem i statistiky nedávných dob. Moji předkové v publikaci “Who is who” byli. Kdysi. Dávno. Ve spojení se vznikem ČSR. Ač cizinci a lidé jinak pozoruhodní. Zahajuji test. Zkuste se teď, v tuto chvíli, zeptat rovnou a bez výstrahy, nejbližší osoby, která se vedle Vás nachází, jakou má povědomost o konkrétních, špičkových a vzácných lidech, třeba z před 20 let. Jakéhokoli oboru. Bude Vám zvláštně. Možná jako mě. A to nenavrhuji ani novodobě-krátkodobě dějiny této země. Kdybych se ale náhodou objevil v takové publikaci, tak to bude určitě za “prachy”. Jen nevím, kolik nabídnou nebo kolik mám požadovat. Poradíte mi někdo prosím? “Za tu fór to stojí”. Přeji Vám moc hezký den i toto tisíciletí. O.H.P.S
Kvě 30th, 2009
Miloš Lachman
Na základě vlastní zkušenosti prohlašuji, že se jednoznačně jedná o draze zaplacenou stimulaci osobnostního narcismu.
Čvc 18th, 2009
Petr Čáp
Děkuji autorovi tohoto článku za zveřejnění jeho zážitku. A také děkuji ostatním přispěvatelům. Who is who je jasný důkaz toho, kolik jsou lidé ochotní vyhodit peněz za podvod. Je to to samé, jako když se rozhodnu zaplatit si vydání vlastního románu a pak jsem hrdý na to, že mi vyšla kniha a ukazuji ji všem svým přátelům a rodině. Osobně bych se styděl takovou publikaci někomu ukazovat a přiznat, že jsem kvůli svému narcismu byl ochotný vyhodit tolik peněz do luftu. Nikdy jsem se nechlubil cizím peřím, ani peřím umělým. Vím, co jsem ve svém životě dokázal, vědí to i mí přátelé, a to mi stačí. K čemu by mi bylo být v nějaké encyklopedii, kterou si kupují lidé z důvodu, že jsou v ní sami uvedeni? Stejně se kochají jen tou svojí statí… Ještě jednou děkuji autorovi článku. Je dost možné, že mě někdy redakce této knihy sama osloví a já slušně odmítnu. Nechci se objevit na seznamu českých narcistů. PS: Povšimněte si, že obhájci knihy neodolali a museli zde svojí inteligenci podepřít svými tituly.
Srp 20th, 2009
Maria
Odmítla jsem uvedení svého jména ve zmíněné publikaci. Redaktor,jeho mlžící odpovědi a absence jakýchkoli písemných a seriózních podkladů včetně smlouvy mne odradila. To,že mne doslova tlačil k okamžitému a společnému vyplnění formuláře a fakt, že po mém odmítnutí se slovy, že si ještě vše řádně promyslím a poté se ozvu mi oznámil, že pak už nebude mít čas přijet a není jisté, zda mne ještě uveřejní ( sama budu muset kontaktovat redakci s přáním zveřejnění) mne přinutilo jej velmi slušně vyprovodit. NECHCI BÝT v KDO JE KDO. Jeho úvodní frázi - “Je to pro Vás čest být v této prestižní publikaci ” bych upravila. Důležité pro mou čest je především fakt,kdo mne osloví.
Zář 8th, 2009
Lenka Bukovská
Zdravím, zrovna dneska mě oslovili z who is who. Byla jsem z toho docela zaskočená, po přečtení tohohle blogu už nejsem. Děkuji za něj. Ušetřil mi čas, který bych strávila na schůzce s panem redaktorem.
Lenka
Lis 26th, 2009
Dr, Konrád
Přeji si, abyste mne dále nekontaktovala, jinak Vás čeká soud.
S pozdravem ……
——————————–
Elitní společnost
Leo Pavlát
Mimikry, jak od určitého věku ví každý školák, znamenají ve světě přírody
totéž co ochranné zbarvení. Své ochranné zbarvení mají ovšem i lidé.
Výjimečně jsou jím maskáče či sněžné obleky zvláštních vojenských
jednotek, a pravidelně předstírání.
Toto klamavé úsilí k vytvoření dojmu, že jsme někým, kým ve skutečnosti
nejsme, ale kým bychom rádi byli, se díky politickým a reklamním kampaním
stalo všeobecně přijatou součástí života.
———————
Klamavé úsilí
K vytvoření dojmu, že jsme někým, kým ve skutečnosti nejsme, ale kým
bychom rádi byli, se díky politickým a reklamním kampaním stalo všeobecně
přijatou součástí života. Nový impuls v tomto ohledu u nás nabízí švýcarské “Hübnerovo nakladatelství Who is Who”. Tato společnost již jistý čas připravuje encyklopedii českých činitelů ze všech oblastí života.
Která z význačných osobností bude poctěna? Výběr to asi bude široký, neboť
k zařazení stačí, aby tři klienti doporučili další jméno, které schválí redakční rada. Její kritéria neznám a kdo to vůbec je !!! Ale možná pro ni není zanedbatelná skutečnost, že za dodání encyklopedie by měla každá zastoupená celebrita zaplatit několik tisíc korun. Kdo si například přeje vazbu koženou, ať si jich připraví 6 107 korun. Řekl bych, že klientský systém zde přímo nabízí možnost si místo v encyklopedii koupit. A být v encyklopedii - za příplatek i s fotografií - no řekněte sami: není ten člověk slavný? Redakční práce se zřejmě chýlí ke konci, a tak ti, které si redakce sama vybrala, i ti, kteří se do ní dostali na upozornění, nyní dostávají
pozoruhodnou poštu. Co si takhle objednat listinu “verifikující přijetí” do českého Who is Who? Jak se dále píše v nabídce, byla by “vyrobena a opatřena pečetí podle starých způsobů” a tato “jedinečná nástěnná ozdoba” zasazená do “zlatě nabarveného rámu ze dřeva” by byla kryta sklem, které neodráží obraz. Zaplaťte 1174 korun a oslnivá plaketa je vaše. Švýcarská firma ovšem těm, kdo se objeví v její encyklopedii, nabízí i další možnosti hýčkání vlastního ega. Mohou si třeba koupit procovskou nášivku s anglickým : “člen klubu Who is Who” v podobě erbu se dvěma lvy třímajícími rozevřenou knihu a královskou korunu. Představuji si monstrum předstírání, nestřídmě nakládající s pomůckami domnělé slávy: Kravata se znakem Who is Who, druhý odznak na klopě, na kapsičce nášivka se znakem, v jedné ruce osvědčení o členství v encyklopedii, v druhé encyklopedie sama otevřená na příslušné straně. Pro muže jsou dále připraveny kravaty doplněné, jak se píše, “decentním znakem Who is Who”, ženy čekají podobně vyzdobené hedvábné šátky, které mají “změnit jejich outfit”.
A slavní čeští muži i ženy na švýcarský způsob si mohou bez rozdílu objednat “elegantní odznak”, jímž, jak praví objednávkový list, lze “decentně ukázat, že byli zařazeni do encyklopedie Who is Who. Je to vlastně symbol příslušnosti k elitní společnosti.”Představuji si monstrum předstírání, nestřídmě nakládající s pomůckami domnělé slávy: Kravata se znakem Who is Who, druhý odznak na klopě, na kapsičce nášivka se znakem, v jedné ruce osvědčení o členství v encyklopedii, v druhé encyklopedie sama otevřená na příslušné straně.”Pohleďte! To vše jsem Já s velkým J,” jásá osobnost.
Pokleslé nakladatelství, které toto podporuje. Zlatá zvířata, jejichž mimikry nic nepředstírají, a navíc nejsou na prodej.
————————————–
————————————–
Dobrý den pane …
oslovuji Vás jménem Hubnerova vydavatelství. V současné době připravujeme
8 vydání Encyklopedie
Who is who (Kdo je kdo). Je to encyklopedie osobností, různých profesí v
České republice,
a poněvadž by aktuální vydání mělo obsahovat i Váš životopis, jelikož jsme
na Vás dostali doporučení, ráda bych s Váma dohodla nezávaznou schůzku na
půl hodinky s našim redaktorem.
Uveřejnění životopisu je zdarma. V případě, že byste chtěl uveřejnit i
svou fotografii, vemte ji sebou
na schůzku.
V případě zájmu prosím o napsání termínu, který by Vám vyhovoval a místo,
na kterém byste se chtěl setkat s naším redaktorem.
Budeme se těšit
Hezký zbytek dne
Hubnerovo vydavatelství Praha
Kontakt:
http://www.whoiswho-verlag.cz
Lis 28th, 2009
maartin
jako jiz nekolik lidi prede mnou , DIKY autorovi za clanek a vsem za reakce.
Dnes jsem byl osloven - slecnou asistentkou - ktera nedokazala odpoved na jednoduche dotazy - schuzku sem si sjednal, ze tam mi bude vysvetleno vic a nezaber vic jak 15min.. no co uz - to bych objetoval.
- ale ihned pomohl strycek GOOGLE a tento blog! DIKY jeste jednou za usetreny cas.. Zijeme prece ve 3 tisicileti , dobe vysokorychlostniho internetu a kdo neco umi/znamena/dokazal - ten to dela…
Úno 10th, 2010
Kateřina Wieluchová
I já mohu s článkem jenom souhlasit a vřelé díky autorovi za cennou zkušenost. Nejprve jsem se domnívala, že jde o vtip, ale posléze mi bylo řečeno, že mě doporučil někdo z kolegů z Komory (jsem soudní tlumočník).
Vydavatelství si své “oběti” zřejmě poměrně dobře internetově prolustruje a může pak poskytovat podrobné info o oboru, ve kterém jedinec podniká, a kdo ho doporučil. Přesná jména ale uvést nedokázali.
Princip celé akce mi telefonicky vysvětlovat nechtěli. Vše až při osobním jednání. Tedy ještě jednou díky za toto upozornění, ušetří mi čas a zřejmě i zklamání nad těmito praktikami.
Bře 10th, 2010
Pavel
Dobrý den,
Bohužel jsem i já “naletěl”, zaplatil a jsem tam uveden, což považuji za selhání své vlastní sebekontroly a stydím se za to. Autoři tohoto projektu sázejí na lidskou ješitnost a touhu ukázat ostatním co jsem zač. To nesouvisí se vzděláním ani s penězi, je to ukázka lidského charakteru. Marketingově velmi promyšlená strategie, jak dostat z lidí peníze. Potom není těžké vlastnit ostrov
v Karibiku a nabízet tam k prodeji pozemky a byty. Za ty peníze to ale považuji za dobrou životní zkušenost, já jich nelituji, člověk může dopadnout daleko hůře.
Bře 22nd, 2010
Joshua
Diky moc za clanek, dnes me oslovili a bohuzel jsem v telefonu skoro nic neslysel, protoze jsem zrovna nakupoval, takze jsem se az po domluveni schuzky pokusil zpetne z nich vytahnout aspon jeden udaj, z nehoz neco vygoogluju. Ted mi to vse dava smysl a docela jsem se pobavil nad tim, jak se da obchodovat s lidskou pychou:)) Schuzku s redaktorem uz zrusit nezvladnu, ale aspon si na nem udelam socialne psychologickou studii.
Mejte se vsichni prima.
Dub 1st, 2010
Joe
“Potřebujete si kupovat sebevědomí?” Nepotřebuji.
Tak ahoj třeba na LinkedIn nebo co já vím kde. Zdar a sílu.
Času málo, schůzku s redaktorem mám čerstvě za sebou, naštěstí jsem stihnul 10 minut internetové přípravy předem, takže i schůzka byla taky jen 10 minutová.
Děkuji autorovi i všem přispěvatelům. Našel jsem odpověď na většinu otázek, které jsem si v mezidobí mezi kývnutím na schůzku v telefonu a dneškem ve volných chvílích kladl. Díky tomu jasněji vystupovaly z mlhy odpovědi pana redaktora. V téhle encyklopedii holt nebudu, ale uznejte, být v jedné knížce se zlatou ořízkou spolu s takovými osobnostmi jako je náš pan prezident, pan Abrhám nebo Marek Eben… to přeci stojí za zamyšlení a možná i pár korun, ne? Ostatně, bez ořízky se prý dá pořídít již za pouhých 9800,- Kč
Dub 6th, 2010
Světlana
Dobrý den, i já měla dnes po ránu telefonní rozhovor:-) To, kdo mě doporučil, byla moje první otázka (protože se za “osobnost” opravdu nepovažuji). Shodou okolností jsem před nedávnem četla, že se svým zařazením v této encyklopedii chlubil i Milan Kindl:-))) Takže jsem paní asistentce suše sdělila, že pokud budu mít o schůzku zájem, tak se během dneška ozvu. No, neozvu. Autorovi článku velký dík za podrobné info - a Leo Pavlátovi taky.
Dub 8th, 2010
Jan
Dobrý den.
Přečetl jsem si článek i všechny příspěvky k němu. Jsem člověk, který se s citovanou knihou, jejími vydavateli a ani redaktory zatím ještě nikdy nesetkal. Pravděpodobně bych ani nechtěl v takové knize být, a to asi z důvodů, že by informace o mně někdo mohl zneužít či jiným negativním způsobem s nimi nakládat. Nevím. Třeba bych objevil silnější důvody pro v ní být.
Prostě nevím a není to pro mě důležité nyní vědět.
Nesouhlasím s postojem autora článku, stejně jako nesouhlasím s kritickými slovy mnohých z vás zde. A mám právo nesouhlasit. Mám totiž ze slov mnohých z vás silný dojem, že jsou velmi neobjektivní, a to včetně slov autora článku. Nemám rád pokrytectví. No vy jste se pane autore článku k němu expo přiznal - vlastně jste si šel na tu schůzku pro námět k článku, že? Je to košér vůči tomu obchodníkovi? Řekl jste mu to na začátku obchodního jednání, že s ním hrajete betla s cílem uspokojit své zájmy - napsaní článku? Zeptal jste se ho, jestli vám ten námět poskytne zadarmo a zda vám dává svolení k jeho publikování?
Nutil vás ten člověk, aby jste se do té knihy “zvěčnil”? Nutil vás, aby jste si ji koupil? Už jste někdy něco za nějakou firmu prodával v rámci celé republiky a zaměstnával na ten prodej desítky obchodních zástupců? Už jste někdy sám vytvořil nějaký produkt, který by byl prodejný a současně prodkut, který by chtěl za vás někdo jiný prodávat? Už jste někdy vymýšlel fungující provizní systém? Když si vybíráte práci, jakou roli pro vás hraje výše mzdy? Jakou máte zkušenost například s tímto: jaká je kvalita obchodního zástupce, ve srovnání s jeho nároky na odměnu za odvedenou práci? Je možné zvát do vydavatelství či do sídla jakékoliv firmy všechny zákazníky? Je to vůbec reálné? Co je špatného na tom, když si firma pro svá obchodní jednání objedná a platí nějaký reprezentativní salónek? Porušuje vydávání té knihy nějaké zákony? Uvádí se v té knize nepravdivé informace? Má ta kniha jiný závadný či nezákonný obsah? Byli jednotlivý přispivatelé té knihny nuceni k tomu, aby tam byli uvedeni? Musí mít člověk, který se rozhodne v takové knize být jen přízemní sobeckou pohnutku, aby tam byl (pýcha, sebeláska, narcismus,…)???? A co když je tomu člověku smutno, že si na něj nikdo v životě nevzpomenul, a to i přesto, že by si to ten člověk zasloužil? A co když si přeje ten člověk po sobě něco zanechat? Třeba zápis do rodinné knihovny? A co když se mu líbí ta vazba té knihy? Je rozdíl mezi katalogem a vázanou knihou? Jaký? Jaké jsou náklady spojené s výdáním katalogu a náklady spojené s výdáním knihy? Už jste někdy shromáždil životopisy mnoha zajímavých lidí? Podle čeho posuzujete, že je někdo zajímavý a někdo zase ne? Jak jste to udělal? Kolik vás stály náklady na to vše? Kde jste na to sehnal peníze?………V jakém nákladu jste vydal svou práci?
A co když ten kupujicí chtěl udělat radost tomu obchodnímu zástupci či zástupkyni, protože se mu líbil způsob, jakým obchodoval či obchodovala? A co když k tomu být v té knize měl kupující jíné a jiné důvody? A co když k tomu nebýt v té knize měl jiné a jiné důvody? Už jste někdy dělal, pane blogový přispivateli (předpokládám, že váš příspěvěk není za nějakou provizi..a nebo snad ano???-tím by totiž vaše pokrytectví dostalo svou nezaměnitelnou příchuť), obchodního zástupce, prodával nějaký legální produkt, absolvovol 5 až 10 jednání za den a vydělával si takto na živobytí pro sebe a svou rodinu? Už jste slyšel od zákazníka ty stovky a desítky různých důvodů pro a proti si nějaký výrobek či službu koupit, důvodů, na které klient má samozřejmě právo?
Chcete říct, že kadý člověk, který se rozhodl uvést svou biofrafii v té knize je tak nízký, že ho k tomu vedly jen ty důvody, které jsou zaznamenány ve výše uvedených příspěvcích? Musí být táta, který věnuje tuto knihu se svým zápisem svým dětem nutně jen narcista?
Víte, napsal bych těch otázek mnoho a mnoho. To však není podstatné.
Chtěl jsem tím říct jen toto. Milí a drazí nesuďte jen podle zdání, suďte spravedlivých a objektivním soudem.
A klidně si v té knize budťe či nebuďte a kupujte si co chcete či naopak nekupujte co nechcete. Příležitostí k tomu máte velmi mnoho. Jedna sousedka si kupovala drahou kosmetiku jen proto, že tím chtěla nakrknout jinou sousedku. Měla právo na takový nákup? Když obchodní zástupce dozvěděl a tomto jejím důvodu nákupu, prodal jí to či neprodal? Má právo obchodní zástupce studovat motivy a důvody k nákupnímu rozhodnutí zákazníka? Víc už psát opravdu nebudu…….Vlastně jsem se ani moc nechtěl zapojit do této diskuse. Jen mě zarazila ta silná neobjektivnost většiny příspěvků.
Jo a do jedné knihy se dostat opravdu chtějte. Píše se jinde, ale její obsah tvoříme my na této planetě. Mimochodem neobjektivně pomlouvat práci druhých ten váš zápis v té knize silně znehodnocuje. Ta kniha se jmenuje Kniha života.
Dub 15th, 2010
Looky
JAN: Protože Váš příspěvěk je hodně dlouhý, reaguji na něj v samostatném článku http://www.blook.cz/2010/04/15/who-is-encyklopedie-reakce-na-komentar/
Dub 15th, 2010
Pavel
Děkuji autorovi článku za článek a diskusi. Pomohl mi ujasnit si situaci.
Navštívil mne redaktor Who is who. Při vstupu se zeptal: „Jak se vám daří v tom, co děláte?“ Zdvořilostní věta, ve které jsem ucítil obecnou frázi „v tom, co děláte?“ Že by nevěděl, v čem jsem významný? V koutku duše mne zaujala souvislost: redaktor věhlasné encyklopedie přijde za „významným mužem“ a ptá se, jak se mu daří. Přeci významným lidem se daří dobře, jinak by nebyli významní a on by za nimi nepřišel. Ujistil jsem redaktora, že se mi daří dobře, aby věděl, že je u mne správně.
Hned za první otázkou následovala druhá zajímavá otázka: „Čím přesně se teda zabýváte?“ Že by také zdvořilostní otázka a nebo redaktor věhlasné encyklopedie neví, za kým přišel? Redaktor neví, čím se zabývá významný muž, kvůli kterému přišel. Neví, proč významný muž, za kterým přišel, je významný.
Až později, v průběhu výkladu, jsem se dozvěděl, že Who is who je encyklopedií významných osobností, proto zajímavost předchozích otázek jsem si neuvědomil hned.
Asi významným mužem nejsem, což mne mrzí. A pokud významným jsem, což by mne těšilo, pak jsem se jím stal již dříve, bez spoluúčasti Who is who.
Dub 20th, 2010
Ika
Díky, už vím, že nabídku práce “redaktora” pro Who is Who nepřijmu.
Kvě 11th, 2010
Ika
Díky, už vím, že nabídku práce “redaktora” pro Who is Who nepřijmu.
Kvě 11th, 2010
peet
prave jsem jednoho posla dobrych zprav vyprovodil z atelieru. Pokud si opravdu nechcete hrat svoje Ego nad zalozenou strankou se svou fotkou a uzasnym zivotopisem, nedelejte to. Objevite se tak po boku vedouciho skladu s vypocetni techninou, mistopredsedou fotbalovyho klubu nekde v Kotehulkach a (bez urazky) dalsich mudrcu, co obohatili tuto planetu.
A to vse ve zlate vazbe za 7000, foto 3.500 extra, 1.500 za certifikat.
Radsi zhynu jako bezvyznamny smrtelnik.
Čer 25th, 2010
Víla
Zdravím všechny, ….hmmm, včera jsem se nechala trochu zmanipulovat. Po skoro třech hodinách konzultace s redaktorem Who is…jsem málem podepsala objednávku na knihu Who is…za 15.700,- Kč a zveřejnění mé fotografie za 2.950,- Kč. Celkem jsem mohla být lehčí o 18.650,- Kč.
“Naštěstí” jsem podepsala “jen” objednávku za fotografii, kterou dnes 1 den po podpisu ruším písemnou formou dle § 57 Obč. zák. A to, jestli budu chtít být bezplatně uvedená v této knize ještě zvážím.
Mohla bych zde toho napsat více, jak na mne tlačil pan redaktor, když jsem řekla, že nic podepisovat nebudu aniž bych si to v klidu sama nepřečetla a zkonzultovala s oborníkem. Skoro se mi vysmíval. Po těch třech hodinách už mě měl zmapovanou a věděl co si může ke mně dovolit. Vyslechla jsem si dost ironických poznámek na moji nerozhodnost, a že se nechám rozhodit telefonátem, kde mi na druhém konci důrazně radil, abych nic nepodepisovala.
Nenašla jsem v obchodním ani živnostenském rejstříku nic, co by mohlo být spojeno s nakladatelstvím Who is.. Moc tomu nerozumím. Myslela jsem, že pokud nějaká zahraniční firma podniká u nás, tak by měla mít českého jednatele - zástupce. Našla jsem jen takovou firmu na Slovensku, která ovšem obchoduje s hračkami. Takže storno objednávky (fotografie za 2.950,- Kč) posílám do Švýcarska. Prosím, držte mi palce, aby to tímto pro mě skončilo. Děkuji.
Čer 30th, 2010
Marcela
Zdravím,
i já podlehla krásným slovům a své ješitnosti a poskytla svůj životopis ke zpracování a zároveň si knihu objednala. Do večera se mi to rozleželo v hlavě, probrala jsem to s manželem, pozorně si přečetla podmínky a celou smlouvu a byla jsem rozčarovaná. ihned jsem začala litovat, že jsem k něčemu takovému vůbec přistoupila. Tato zkušenost mě na pěkně dlouho odradí od podepisování jakýchkoliv smluv.
Chtěla bych objednávku stornovat. Jak už napsala Víla, dost mě překvapilo, že storno je nutné poslat do Švýcarska. Řeším tedy dilema, mám to poslat v češtině když se odkazuji na český zákon nebo to mám přeložit do angličtiny či němčiny? Nemáte někdo již zkušenost. Adresa je na P.O. Box, jak budu mít jistotu, že zásilka dorazila? Mnoho otázek, žádná odpověď.
Ráda bych tuto kapitolu měla již za sebou a ne se strachovala, zda vše dorazilo, zda budu platit storno poplatek či jiná penále. Jednání redaktorů není férové a upřímné. spoustu věcí zatají a důvěřivci jako já jim na to skočí a pak se diví. Práce je práce, ale trocha lidskosti by neuškodila.
Čvc 2nd, 2010
michal
1. Zápisem se chlubí i nový ministr _kultury_ ČR, p. Besser (-:
2. Je vidět, jak zatímco příspěvky zaměstnanců firmy z roku 2008 jsou ještě psány špatnou češtinou, z roku 2010 už plynulou - je vidět, že se firmě v ČR daří…
Čvc 7th, 2010
ToČ
No nazdar. To mi chcete říct, že ke mně zítra přijede redaktor kvůli tomu, aby od předsedy neziskovky, která čerpá ročním příspěvkem z veřejných rozpočtů 15 tisíc Kč, vytáhl hrou na ješitnost obdobnou částku? Předstvava některých lidí, kde jsou prachy je fakt zoufalá
Asi jim snížím náklady na cestu, páč v našem postavení je mohu tak akorát požádat o sponzorský dar. A sebe zviditelnit fakt nepotřebuju
Čvc 14th, 2010
ToČ
Tak, vyřešíno. Chovají se korektně. Zrušil jsem schůzku cestou SMS a bylo mi poděkováno za zprávu stejnou formou. Jdu opravovat lokomotivu, zviditelním se jindy:-D
Fakt je, že jsem zvyklý dávat muzeum leckam i na to, že to něco stojí. Někdy se jedná i o profil blázna, který to vede, tedy osobní data. Vždy to ale probíhá tak, že je nabídka umístění zdarma a někdy je prostě třeba koupit 1 výtisk nebo zaplatit za grafickou přípravu. To vše hlášeno předem ačkoli se jedná o stokoruny. To by tedy mohli vylepšit. Říct, že přijede redaktor a vlastně poslat prodejce, to moc košér není. Ale to už je věc pohledu příslušného podnikatele:)
Čvc 15th, 2010
L.M
Ahoj.. No škoda, že jsem na tento článek nenarazil o něco dříve
Ale aspoň se s vámi podělim o svoji zkušenost. Asi před týdnem mě oslovila paní D. a bohužel v telefonu jsem nerozuměl o jakou firmu se jedná.. Ale znělo to úžasně
Můj životopis bude zveřejněný v encyklopedii význymných osobností v ČR, redaktor mě navštíví, vše je zdarma, možnost zveřejnění fotky atd atd. Jo jo přesně to hladilo moje EGO.. Nicméně tím, že jsem nezachytil název firmy, nemohl jsem si vyhledat bližší informace i když jsem se snažil vygooglovat alespoň jméno redaktora resp. pí. D. Tak jsem v očekávání odpočítaval dny do schůzky s redaktorem. Ten byl tedy opravdu příjemný a docela rozumně jsme si spolu promluvili. Uveřejnění životopisu je zcela zdarma, člověk musí podepsat jen souhlas s poskytnutím osobních údajů. Ale s tím jsem problem neměl-chce to pomalu každá 3. webovka.. Takže následovalo kratičké interview, ptal jsem se od koho dostal doporučení a na tuto otázku odpovědel jen, že tuto informaci jim kvůli transparentnosti neposkytují.. Dobře, řekl jsem si, a naivně jsem si myslel, že v mých 26 letech jsem asi nejmladší v oboru, tak se ke mě tato firma dostala :)) Následovala nabídka zveřejnění fotografie a tady už jsem zbystřil - cena 2900,- CZK? Trošku moc za malinkou fotografii u 15 řádkové biografie. No ale co mě dostalo byla cena publikace - klasická za 9800,- a luxusní za 15300,- CZK (jinak jak to tady čtu u každého stojí asi jinak ;)). To je za těch pár řádků, o kterých v publikaci stejně vím jen já, trošku moc. Takže jsem zdvořile odmítl, s tím, že si to ještě promyslím.. Pan redaktor začal vytahovat esa z rukávu: když si jí objednáte pak, už bude dražší a když se tedy rozhodnu do 10 dnů, tak tam dá dnešní datum a budu to mít za těch 9800,- že to spolu nějak uděláme, že prodejci pak na tom mají 30% rabat atd atd.. No díky tomuto článku opravdu vím, co mu odepíšu.. Přemýšlel jsem, že knihu věnuji rodičům jako dárek, ať mají radost a mohou všem tetičkám ukazovat, jak daleko jsem to dotáhl, ale… Za 10tisic jim vím poděkovat i jiným způsobem
Ještě bych se vrátil k negativním názorům-taky nesouhlasím-každý má možnost svobodně se rozhodnout jestli knihu chce nebo ne… Jde jen o to, zda jste dostatečně silná osobnost a umíte odmítnout vyškoleného profesionála-obchodníka a přenést se přes vlastní ješitnost 
Díky za článek a ať se daří všem!
Čvc 21st, 2010
Andreas
Díky za info, byl jsem osloven , ale na schůzku po recenzích od Vás nepůjdu. Díky
Srp 5th, 2010
finemind
Tak vas vsechny zdravim, jak to ctu, tak zkusenost mam podobnou s tim rozdilem, ze jsem ty pitomecky pekne presral… :))))) ozvali se atd… kolovratek… Ja vse prijal a podepsal… bohuzel redaktor zapomnel na to, ze jsem TRVAL na uverejneni fotografie za 5000,- Kc… ta ve vytisku nebyla, cili smlouva se stala bezpredmetnou.. vytisk v kuzi si muzou strcit doprdele, ale me jmeno a profese (akvarista) jsou uvedeny…. ps… nebyl to umysl, nicmene me to velice pobavilo :)) dekuji
—
neposlali mi ani autorskou korekturu… kdyby poslali, stejne bych si to na kazdy pad asi rozmyslel :DDDD
—
mejte se krasne
Srp 10th, 2010
finemind
… a kdyz jsem videl ecet z pvc na diplomu/certifikatu, taxe mi chtelo smat se … a co chtelo, smal jsem se :)))
Srp 10th, 2010
KAREL
Jen pro představu - tato pochybná encyklopedie stojí stejně co 25 dílů Ottova slovníku naučného.
Jestli tedy někdo chce investovat do všeobecného přehledu, radím raději zakoupit Ottův slovník naučný.
Srp 28th, 2010
Martin Krištof
Zdravim, i ja jsem byl osloven a podveden, nastesti jsem ve vypovedni lhute triceti dnu od uzavreni, tak to zkusim jeste stornovat.
Nicmene ty informace, ktere pan nahonci redaktor M. ze mne vytahl jsou jiste potrebnym artiklem pro vyuzivani v ruznych kampanich tretich osob, kdy nevite, kde a jak na vas kdo sehnal kontakt a pak vas masiruji ruznymi nesmysly, jako jsou napr. vyhry v loteriich, v e-shopech s vysavaci, nadobim atd… Proste si vasi databazi od redakce muze kdokoli poridit, coz jsem take v dobre vire omylem podepsal..System Hubners Who is Who je navic genialne promyslen a a je postaven na lidske jesitnosti a egoismu s notnou davkou snobizmu a narcisismu.
V dnesni dobe, kdy si mnoho lidi podvodne shani tituly pred a za jmeno, napr. v Pravnicke fakulte v Plzni, ja preci nepotrebuji kupovat si nejake ego a jeste se jim chlubit svym zakaznikum.
Jsem podnikatel a naopak nebudu verit tem svym obchodnim partnerum, kteri se mi budou vychloubat pochybne dosazenym uznanim, koupenym v napr v teto knize, protoze vim jak snadno k nemu prisli.
Na otazku kdo a proc me vlastne doporucil, mi redaktor nebyl schopen ani naznacit, z jakeho ze oboru jsem nominovan na tento post a jak ze si to vlastne zaslouzim, protoze tech aktivit mam opravdu hodne.
Urcite , ale existuje daleko vic vyznamejsich lidi nez jsem ja ( vedcu atd..), kteri si nejake to uznani opravdu zaslouzi, ale v teto knize presto nejsou, jak je to mozne..?
Pan redaktor mi na muj nazor, ze nejsem pro tuto knihu dost dobry a ze pravdepodobne nebudu do spolecnosti “VYVOLENYCH” v teto knize patrit, pro svoji nedostatecnou kvalitu a ze vlatsne budu svoji pritomnosti srazet uroven a kredit teto knihy odpovedel, ze jsem prehnane skromny a ze by bylo skoda nepublikovat tam moji osobnost. Jinymi slovy by bylo skoda, kdyby nedeostali muj prispavek a pak jeste pravidelny udrzovaci poplatek za pristup k internetove podobe teto publikace s vlastnim fotem.
Kdyz to pak porovname s celkovym poctem lidi publikovanych v Who is Who, kterych je jen v nasi republice pres 30000 tak to jsou velmi slusne penize, na ktere si tato redakce pravidelne prijde.
Ve finale naseho rozhovoru uz bylo panu redaktorovi uplne jedno koho mu na dalsi tri listky doporucim, jen aby sehnal dalsi ovecky a se slovy, ze si to musim jeste rozmyslet jsem se s nim rozloucil.
Nikoli kvalita, ale kvantita je mottem redakce, nechci tim vsak srazet nektere skutecne osobnosti o kterych se pravem hovori, ale i jinde nez v teto knize.
Je videt, ze za penize lze dnes koupit temer cokoli a tato kniha je toho primym dukazem.
Myslim si, ze o lidech, kteri opravdu neco dakazali a neco znamenaji, se drive ci pozdeji stejne dovime a nepotrebujeme k tomu tenhle nesmysl.
s pozdravem
M. Kristof
Zář 27th, 2010
Miroslav Chochola
Rád se připojuji k diskuzi. Se společnosti, vydávající knihu “Who is who” mám jen špatné zkušenosti a varuji všechny před tímto “novým typem letadla”. V současné době je na mě podána žaloba, abych zaplatil cca 35 000Kč za to, že jsem odmítl zaplatit za knihu, kterou jsem neobdržel. Při návštěvě tzv. pana redaktora jsem sice podepsal obchodní smlouvu, ale o ceně nebyla ani řeč a bylo mi sděleno, že mi bude cena dodatečně upřesněna ( dodnes mám podezření, že jsem formulář s uvedenou cenou podepsal přes podstrčený kopírák, protože bych nikdy na tak vysokou cenu nepřistoupil). Rovněž jsem ho žádal, aby mi zaslal k autorizaci text o mé osobě, který by měl být v knize otištěn, což se dušoval, že pošle…nic takového se nestalo a domníval jsem se, že vše skončilo… Až po 3 letech se ozvala advokátní kancelář Škamla ze Žiliny, SR a začala na mě vymáhat výše uvedený dluh.Snažil jsem se kontaktovat někoho oprávněného z této společnosti, ale nikdo na moje maily, telefonáty nereagoval, neodpovídal. Začal jsem pátrat po uvedené knize a opravdu, byla zde uveřejněno moje CV ( ale již né v následujících vydání, tedy jen jednou).. Bohužel to mají tito vyčůranci právnicky tak dobře zajištěné, že není proti tomuto odvolání. Já musím zaplatit za svoji blbost a varuji ostatní.
Domnívám se, že jediným řešením,aby další nenaletěli, bude negativní medializace této pochybné společnosti ….
Lis 8th, 2010
Martin
Dnes jsem byl osloven, do dnešního dne jsem o této encyklopedii nic neslyšel. Chtěl jsem poslat nějaké info mailem, ale poslali pouze odkaz na stránky s informací, že zápis je bezplatný.
Je to tedy tak, že zápis je bezplatný, ale musíte si koupit knihu za 10 tisíc Kč? Nikde na jejich webu jsem se to nedočetl zatím.
Děkuji.
Lis 11th, 2010
Pejska007
Vážení přátelé realisté i vy procitnuvší. Jen přidávám čerstvou zkušenost mého zřejmě lehce zakomplexovaného manžela. Také si nechal polechtat ego a objednal. Naštěstí chtěl náklady na luxusní verzi ecyklopedie zahrnout do podnikání syna, takže faktura přišla na něj. Ztropili jsme oba se synem povyk a manžel snad v zákonné lhůtě svoje závazky zrušil. Nicméně po týdnu se ve schánce objevil balíček se zarámovaným certifikátem a nyní každý, kdo považuje levnější verzi za zdroj nějakých informací, zbystřete! Manžel je Mgr. Ivan Hudeček, úhradu objednával na Ondřeje Hudečka. Certifikát zápisu přišel na Mgr. Ondřeje Hudečka. Tvůrci encyklopedie tedy vůbec žádné informace neověřují a ještě jsou schopni je takto “zmastit”. Kdokoli jim o sobě může navykládádat cokoli včetně věděckých titulů, cesty na měsíc či jiných okatých nesmyslů. Toť tedy pro všechny, kteří obhajují relevantnost informací. Já tímto dokládám, že jsou opravdu nespolehlivé.
Pro 28th, 2010
M.
Dnes jsem byl na schůzce.Nevím proc ja,ale platit takový peníze za knihu,kde budu s takovým tipem jako je Paroubek to opravdu ne.
Led 24th, 2011
janko-nitra
dnes mi volal chlapik a v piatok sa mam stretnut s jeho kolegom…teda, mal by som sa s nim stretnut, ale nestretnem. dakujem za clanok a reakcie.
Úno 3rd, 2011
Dr. František
Poprvé a doufám, že naposledy, jsem udělal takovou hloupost, že jsem podlehl “redaktorovi” této knihy a sepsal s ním smlouvu, což mně stálo celou jednu moji měsíční penzi. Mrzí mne, že jsem přispěl na očividně bezpracné vysoké zisky nakladatele, ať již ve Švýcarsku, nebo v Česku. Je to již půl roku, a marně čekám na zprávu o termínu dalšího vydání, kde bych měl být uveden i já. Souhlasím plně s doc. Bubákem a dalšími, kterým toto téměř podvodné jednání rovněž vadí.
Úno 8th, 2011
Martin
Jo jo, občas si jdu poslechnout nějakého pána od Amway, abych se něco přiučil z komunikace s lidmi. Ze stejného důvodu jsem neřešil a šel na schůzku s pánem, ač jsem předpokládal, že jediná publikace, kde o mě je opravdu zájem, jsou tak Zlaté stránky. (Průběh oslovení a domlouvání schůzky byl úplně stejný jak popisují všichni.) I já jsem v telefonu nic neslyšel o jménu publikace ani společnosti, a tak nebylo jak googlit. Dlouho to pánovi trvalo, než z něj vypadly ceny. Pak jsme se cyklicky ujišťovali. Já jeho, že si nic nekoupím, on mě, že to nevadí. Pak zase úplně z kontextu zopakoval ceník. A celé znovu. Jak to dopadne netuším, ale vzhledem k tomu, že jsem tam našel Libušku Šafránkovou, tak bych si moc přál být obsažen
Jinak Looky, zdravím tě, a díky za všechny za užitečné téma.
Bře 7th, 2011
Looky
2Martin: Taky zdravím… a držím palce, ať je tvé jméno v jedné knize s Libuškou… přesto, ten rozdíl mezi vámi bude stále propastný, čtvrtina encyklopedie minimálně…:)
Bře 9th, 2011
Juraj
Nehrajú fair hru. Viem o prípade, keď dievčina zabila niekoľko hodín diskusiou a písaním životopisu…a keď bolo všetko hotové povedali, že sa to musí zaplatiť. Knihu nemá, tej sa zriekla, ale vypáčili od nej nejaký poplatok za uverejnenie. Mne keď volali, povedal som im, že majú môj súhlas na publikovanie životopisu, ale na stretnutie nemám čas ani záujem. Odpoveď bola, že potom nemajú záujem o publikovanie životopisu. Je to morálna spodina, spôsob akým jednajú.
Bře 18th, 2011
Micka
Dnes jsem měla schůzku s “redaktorem”. Z telefonu jsem bohužel také nezaznamenala jméno vydavatelství nebo publikace, takže jsem včas negooglila
Redaktorovi jsem nepodlehla a nic neobjednala (knihu za 14000,- ani zarámovaný certifikát za 2500,-), podepsala jsem ale 1 list papíru - souhlas se zveřejněním osobních údajů v příštích 100 letech (!)
Papír jsem si před popisem pečlivě přečetla, k žádnému nákupu ničeho jsem se tam nezavazovala, domluva byla o bezplatném zveřejnění mého jména v publikaci, která má vyjít v dubnu 2012. Protože ale věci “zdarma” většinou nakonec vůbec zdarma nejsou, mám teď nahnáno, aby mě za nějaký čas nějaká vymahatelná faktura přece jen nepřišla. Škoda, že nemám kopii onoho papíru. Máte někdo zkušenosti s uveřejněním jména v knize - bylo to nakonec opravdu zdarma?
Kvě 26th, 2011
Looky
Micko, měla jste chtít nejen kopii, ale druhý originál “souhlasu” s podpisem druhé strany. Věřím, že z toho papíru pro vás žádný závazek opravdu neplyne, každopádně na to nemyslete a nekažte si tím život.
Kvě 26th, 2011
Milan Porteš
Velice dobře vymyšlené včetně telefonického domluvení schůzky. Pořád mi vrtalo hlavou čím jsem se stal VÝZNAMNOU OSOBNOSTÍ a také mi bylo velice divné, že je to zadarmo. A když jsem viděl tu nádhernou knihu s pozlacenými stránkami a certifikát + vydavatel ze Švýcarska + erby atd… tak jsem se nemohl zbavit pocitu, že se jedná o nějakou fintu, jak ze mě vytáhnout peníze. Paní redaktorka mi odvyprávěla naučené fráze a velice se divila mému dotazu : ” A stane se něco, když nebudu tou významnou osobností ? ” Odpověděla, že ne. Tak jsem jí slušně poděkoval s tím, že se mi ulevilo. Na moje konstatování neměla připravenou žádnou odpověď. Pěkně jsme se rozloučili a paní redaktorka odešla. Docela nedávno jsem si říkal, že jsem se delší dobou nesetkal s nějakým novým způsobem manipulace. A jsem zase o něco chytřejší. Na závěr ještě pár poznámek : Schůzku jsme si domluvili na 12:00. Ve 12:30 jsem po půlhodině čekání odešel na oběd. Paní redaktorka se ozvala ve 12:45 a dohodli jsme se za půl hodiny. Po 3/4 hodině jsme se šťastně sešli po její mírně trapné otázce : ” Kde je pan EUVIN ? Obě kolegyně asistentky měly co dělat aby nevybuchly smíchem.
Kvě 26th, 2011
martin
Podle diskuze zde jsem také naletěl.
Jsem dirigent a tak mi přišlo docela logické, že jsem byl osloven. Nicméně jsem podleh a zakoupil. Má prosím někdo radu, jak se vyvázat z nákupu encyklopedie?
Děkuji.
Čer 17th, 2011
Jak vyváznout
Pane Martine, co nejdříve napište výpověď podle občaného zákoníku. To Vás zachrání. Ale pospěšte si !!!!
Pozn.: …vy dirigent, já klavíristka
Čer 23rd, 2011
Miturová P.
Ahoj, je mi 24, jsem rok po VŠ, začala jsem podnikat v oboru poměrně netypickém pro ženy, natož pro ženy v mém věku. Takže když mě telefonicky oslovila p. asistentka z nakladatelství “ehm ehm” s uvedením mého životopisu do encyklopedie “blm blm” (rozuměla jsem stejně jako vy všichni ostatní
tak mě to na jednu stranu zaskočilo, na druhou stranu docela potěšilo.. To jako popularita? To je rychlost…
Ráda chodím na schůzky připravena, takže z kusých informací, které jsem během telefonického rozhovoru zachytila jsem si po prohledání internetu vytvořila obrázek co mě může čekat. Nechci předem soudit, takže dám panu redaktorovi šanci, třeba jsem to špatně postřehla a jde o článek pro People
Mistr světa amoleta určitě nejsem, takže myslím, že na zápis v obdobných publikacích mám času dost. Přesto se domnívám, že pokud o mě chce někdo napsat článek, měl by když už hovoříme o penězích zaplatit spíš on mě. Já o to přece vůbec nestála, to pan redaktor potřebuje zaplácnout místo v rubrice. No ne?
Mějte se přátelé a když už jsme u těch titulů, loučí se s Vámi Ing. Pavlínka
Čer 30th, 2011
Alena zo Slovenska
Všetkým pisateľom ďakujem za upozornenie v duchu hesla - hlupák sa učí na svojich chybách, chytrejší na cudzích. Je mi ľúto, že ste mnohí naleteli, ale som Vám vďačná, že ste sa o svoj zážitok podelili na internete a pomohli ste tak ľuďom ako som ja. Tiež som sa dnes stretla s “redaktorom” a keďže som odmietla jeho pozvanie na kávu s tým, že musím ostať v práci - veľmi na mňa netlačil - žeby preto, že som mala na stole kopírku/určite by som si všetko skopirovala - ak by som niečo podpísala a informovala ho o čerstvom titule z práva? Dosť na tom, že mi dovolil prelistovať si knihu a naozaj som sa z nej nedozvedela o mnohých ľuďoch, prečo sú výnimoční. Dokonca mali niektorí mladí ľudia v knihe aj svoju e-mailovú adresu….asi aby sme sa mohli mailom opýtať, čo výnimočné urobili :-). Mám 35-rokov, snažím sa žiť tak, aby som sa nehanbila sama pred sebou, keď uvidím svoj život možno ešte raz. A keď som zistila, že “redaktor” ani netuší o niektorých mojich aktivitách, pochopila som, že som pre neho iba “osobnosťou”, ktorá by bola zrejme schopná zaplatiť za drahú knihu…Ešte raz vďaka za všetky príspevky, pomohli ste mi a dúfam, že pomôžu aj mnohým ďalším.
Říj 28th, 2011
Katarina
Zdravim vsetkych,
nahodou som dnes narazila na tuto diskusiu,
DAKUJEM !
Zajtra som mala ist na pracovny pohovor na redaktora… takto si usetrim cas, naklady na prepravu a este aj pocit zhnusenia !
Lis 3rd, 2011
Filip
Díky moc! Také mi polechtali ego. Vše co tu píšete absolutně souhlasí. V telefonu nic konkrétního, svoluji se schůzkou. Přeci jen se již pár článků o mě napsalo a jsem v jednom kole, nic jsem negůgloval, nechal jsem se překvapit. Jak jsme se přes sepsání “nuceného” životopisu dostali k otázce kolik prý těch knih budu chtít, hned jsem zbystřil. Cože 15 tisíc a Vy se ptáte kolik jich chci?
V tu chvíli mi došlo která bije, narazil ale redaktor na slabou stránku a to jsou rodiče. Tak jsem si listoval tou “zlatou edicí v kůži” kterou jsem čekal že mi nechá
a pomyslel že by to mé mamce která žije mimo ČR udělalo radost. Podlehl jsem a podepsal s tím, že si to vygůgluji později a kdyžtak smlouvu vypovím. Díky moc! Jdu to vypovědět! Má maminka mi jistě odpustí, ale jak píší že si toto zařazení nemůže nikdo koupit a tak je to tedy vysoký prestige, zarazilo mě, když se zamotal na otázku kdo mě doporučil. On mi řekl, že to nemůže říci z důvodu, že bych automaticky doporučil i já jeho jako poděkování. Na otázku proč bych to dělal když už tam prý přeci ten dotyčný je už odpověď neměl
Stále ale trval na dalších třech ovečkách, pokud možno s movitou peněženkou a potřebou trochu toho ega polechtání. Chtělo by to opravdu medializovat! Máte něko nějaké kontakty? Toto jednání opravdu nesnáším!
Lis 24th, 2011
Elis
Prepacte, este trochu googlenia…a neda mi nevlozit (ctrl+c) dychberuci vyrok z webu pani, zaoberajucej sa podnikanim s nie celkom standardnym atributom. Iste to myslela uprimne, a teda je smutne alebo skor eticky otazne, ze nejake “vydavatelstvo” ma zisky z naivity az oblbovania ludi. Na druhej strane, kto nema peniaze, tak sa asi na kupu tejto encyklopedie neda (cize zverejnenie svojej osobnosti si dotycni mozu dovolit a ocenit)… ale investuju aj nie najbohatsi ludia s dobrym umyslom pre potomkov ap.- ako tu pisal nejaky pan, ktoreho to stalo jednu penziu…
Takze spominany citat… hmmmm :/
“Zapísaním do encyklopédie Who is Who v Slovenskej republike sa mi dostalo najvyššej morálnej pocty, prestížneho ocenenia a zadosťučinenia v mojom živote. Prijímam ho s pokorou a je pre mňa veľkou výzvou do ďalšej práce.”
Lis 28th, 2011
Wert
Dobrý den,prosím o radu jakým způsobem vypovědět smlouvu s Who is..?
Máte někdo zkušenosti s případnými průtahy??Děkuji předem za jakékoliv zprávy.
Pro 7th, 2011
filip
Wert: na objednávkovém listě mají napsáno že odstoupení je možné pouze písemně na jejich adresu ve švýcarsku. Do 30ti dnů má občan právo odstoupit od jakékoli smlouvy pakliže nedošlo k jejímu plnění, v tom případě se lhůta zkracuje na 14 dní. Čili pokud jste ještě neobdržel tu snůšku pozlacenejch papírů, což asi ještě ne, máte na to tedy 30 dní od podepsání. Osobně jsem raději zaslal mail na českou stranu vydavatelství, samotnému “redaktorovi” který ani neměl adresu firemní nýbrž na seznamu, a také v kopii advokátovi, aby věděli, že to myslím vážně. Pro jistotu jsem poslal doporučený dopis jak do vydavatelství v Praze, tak i do švýcarska, ikdyž si myslím, že pokud s Vámi sjedná smlouvu česká firma, mělo by se i té samé smlouva vypovědět a to že mají údajně někde v zahraničí “zázemí” by nemělo hrát žádnou roli. V objednávkovém listě je uvedena adresa a název firmy, která to s vámi sepsala, tedy té samé si myslím že by se měla i smlouva vypovědět. No a před pár dny mi dorazil dopis že respektují mé odstoupení a že je jim líto mého rozhodnutí, že doufají že se někdy ozvu, nebo že jim naservíruju další tři nový adepty do jejich “letadla”. Takže tím pokládám věc za úspěšně vyřízenou, stálo mě to pár korun za dopisy a čas za sepsání storn a mailů. Když jsem blbej, tak jsem blbej, ale alespoň dobrá zkušenost a dobrý konec
Pro 9th, 2011
-jiri-
Na otázku v jakém oboru jsem se stal tak významným, také pan redaktor trapně nedokázal odpovědět. Knihu jsem si samozřejmě neobjednal. K čemu by mi byla? Číst si v ní nebudu. Na internetu jsou aktuálnější informace. O jiných i o mě.
Pro 26th, 2011
Honza
Je to celý založeno na lidské blbosti a ješitnosti.
Pošlete je včas do p……. i s knihou kam patří.
Led 2nd, 2012
Martin R.
Dobrý den, dnes jsem byl osloven paní Martinou Kosinovou, údajně z jakéhosi Hübnerova nakladatelství, se stejnou nabídkou, jakou měl autor článku. Protože se často pohybuji na stavbě a obecně v terénu, odkázal jsem paní na pozdější čas, resp. ať mi pošle své tužby a přání po mailu, že se tím budu večer zabývat. Když jsem si přečetl, oč jde, napsal jsem mail s dotazem, co že je motivovalo k tomu, aby mě, neznámou osobu (pominu-li úzký okruh mých zákazníků a spolupracovníků, dost úzce vázaných na region, v kterém působím), prezentovali v jejich encyklopedii. Od té doby se nikdo neozval a je klid.
Led 26th, 2012
leni
Tak se také přidám, díky za tuto diskuzi a mé podezřívavé povaze
Podepsala jsem pouze souhlas o ochraně osobních údajů - jen doufám, že tam nebyl ten kopírák!!!
a nechala si čas - okamžitě jsem kontaktovala známou právničku a ona mi zaslala tuto diskuzi… takže až pán zavolá, už vím, co odpovím. Díky
Úno 7th, 2012
Diskuze k článku “Encyklopedie Who is who? Potřebujete si kupovat sebevědomí?”